, 30 maart 2021 15:12
Door draadloos toegang te verlenen tot het foutgeheugen van alle machines die zijn uitgerust met Rexroth-besturingssystemen, maakt de nieuwe Digital Service Assistant (DSA) -app van Bosch Rexroth het voor eindgebruikers eenvoudig om hulp te krijgen wanneer onderhoud nodig is. Het identificeert componenten en maakt het mogelijk om spare parts te bestellen of reparaties sneller uit te voeren. OEM'ers kunnen de app volledig integreren in hun serviceconcepten.
Door gebruik van de app is tijdrovend onderzoek om defecte componenten te identificeren niet langer nodig. Servicemonteurs halen eenvoudig het elektronische naamplaatje van de componenten tevoorschijn of scannen een QR-code of het individuele serienummer. Ze kunnen dan snel de relevante spare parts aanvragen terwijl ze nog bij de machine zijn of een reparatieverzoek indienen.
De app is verkrijgbaar in de App Store voor smartphones en tablets. Na de installatie bepalen de gebruikers in de besturing van de machines welke gegevens mogen worden uitgelezen. Om de gegevensbeveiliging te garanderen, is de verbinding met de machine gecodeerd en heeft de app geen schrijfrechten.
bron: Bosch Rexroth
ab op X
Volg ab nu ook op X!
Onze accountnaam is: @aenb