SKF vernieuwt ‘merk’

Een subtiel herontworpen logo, een frissere blauwe kleur, een nieuw lettertype en meer onderscheidende fotografie – dat zijn de kenmerken die SKF toeschrijft aan de nieuwe merkidentiteit van het bedrijf.

Het bedrijf formuleert het als volgt: Het vernieuwde merk weerspiegelt de business van SKF en helpt het bedrijf om zich verder te onderscheiden in de industrie, meer klanten aan te trekken en winstgevende groei te stimuleren.

Of zoals SKF-president en ceo Rickard Gustafson het zegt: ”Ons merk is de opeenstapeling van alles wat we doen – innovaties, waarden, mensen, reputatie, communicatie en onze gewenste toekomstige staat. Vanuit een zakelijk perspectief bouwen we aan de gunst van huidige en potentiële klanten, werknemers, investeerders, partners en anderen. Het is een manier om onze plek in de wereld te verdienen en tegelijkertijd trouw te blijven aan onze waarden en ons doel.”

Kloof dichten

Het bedrijf wil het grotere verhaal vertellen en zoals ze zeggen de kloof dichten tussen dichten tussen de uitgebreide impact van SKF op de wereld en de publieke perceptie.

“Slechts een paar bedrijven ter wereld kunnen wrijving verminderen zoals SKF. Overal waar rotatie is, duiken wij op – van fietsen tot hogesnelheidstreinen, van papierfabrieken tot wasmachines. Fantastisch om zo’n positie te hebben, maar ook een inspirerend verhaal dat nog verteld moet worden. We bestrijden wrijving al sinds 1907 en vandaag de dag is het relevanter dan ooit tevoren”, zegt communicatiedirecteur

Stap verder

Gustafson: “In meer dan 100 jaar van innovatie hebben we producten en oplossingen ontwikkeld die wrijving verminderen. Nu gaan we dat nog een stap verder brengen. We verminderen niet alleen wrijving, maar bestrijden wrijving actief om de wereld vooruit te helpen en het verhaal te vertellen over het verschil dat we maken.”

Als onderdeel van de update zal SKF ook betere marketingondersteuning bieden aan distributeurs, inclusief een nieuw ontworpen distributeursidentiteit die eenvoudiger, consistenter en gemakkelijker te herkennen is.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *