Onlangs heeft Mayr Power Transmission een eigen productielocatie in India geopend, in Halol, dichtbij Vadodara in de deelstaat Gujarat. In Nederland wordt het bedrijf vertegenwoordigd door Groneman.

Op de nieuw locatie gaat Mayr veiligheidsremmen en -koppelingen produceren voor de lokale markt. “De fabriek in Halol bij Vadodara is niet zozeer bedoeld om nieuwe wegen in te slaan in India”, legt Thomas Gebler, verkoopdirecteur voor Mayr India, uit. “We werken daar immers al meer dan 30 jaar succesvol samen met een lokale verkooppartner. Deze waardevolle basis liet een duurzame plaatselijke ontwikkeling van ons merk toe, waarbij we een zekere herkenbaarheid bereikt hebben. Het was tijd om de volgende stap te zetten.”
Plaatselijk waarde creëren
Door lokaal te produceren, is het bedrijf nu in staat rechtstreeks aan de vraag naar Mayr-producten “made in India” te voldoen en zo de Indiase markt meteen te bedienen. “Ons doel hier is om lokaal toegevoegde waarde te creëren en de lokale markt competitief te kunnen bevoorraden”, legt Mayyr-ceo Ferdinand Mayr. De opkomende regio is in het hightechsegment al op veel gebieden goed vertegenwoordigd, bijvoorbeeld in toepassingen in robotica en medische technologie. “De wereldeconomie is in een staat van constante verandering, nu meer dan ooit. Marktbeheer is daarom een evenwichtsoefening die we goed moeten beheersen.”
‘Genieten van deze kans’
“Dankzij onze strategie en onze verschillende fabrieken zijn we goed gepositioneerd om de complexiteit en de verschillende technologische niveaus te beheersen”, legt Christian Tanner, operationeel directeur voor Mayr India, uit. “Door in al onze fabrieken dezelfde testbanken te gebruiken, kunnen we lokaal hoge kwaliteitsnormen garanderen en tegelijkertijd het potentieel van de lokale markten aanboren.”
Thomas Gebler trekt zijn conclusies over de voordelen van de Duits-Indiase samenwerking en de doelstellingen: “We combineren de efficiëntie en zorgvuldigheid van de mensen uit de Beierse Allgäu met de vooruitstrevende vastberadenheid van onze Indiase collega’s, om deze explosief groeiende markt te veroveren. Beide partijen genieten van deze kans om van elkaar te leren.”