UTRECHT, 21 augustus 2008 15:38
Tijdens de Industriële Week in de Jaarbeurs in Utrecht organiseren NEVI en NIMA - gesponsord door VNU Exhibitions en Scenter - op 1 oktober het Nationaal debat Inkoop en Marketing in Business to Business. Tijdens dit debat zullen topinkopers de discussie aangaan met topmarketeers onder begeleiding van dagvoorzitter Maarten Pieter van der Vlugt. Tijdens het debat zullen de knelpunten van het inkoop- en verkoopproces op scherp worden gesteld en de kansverhogende succesfactoren besproken.
Marketeers en inkopers handelen op basis van dezelfde achtergronden en tegelijk zijn hun doelstellingen tegengesteld. Marketeers proberen zoveel mogelijk te verdienen door waarde toe te voegen aan hun producten of diensten. Inkopers proberen zoveel mogelijk te verdienen door de prijzen van producten, diensten en processen zo laag mogelijk te houden. Een markteer wil het liefst een uniek product in de markt zetten om zich op deze manier goed te kunnen onderscheiden. Een inkoper wil juist het liefst een commodity bestellen om daardoor de inkoopkosten te kunnen drukken. De marketeer beweert dat door de werkwijze van de inkoper de marges onnodig onder druk komen te staan en dat productontwikkelingen en productverbeteringen hierdoor stil blijven staan. De inkoper beweert daarentegen dat de marketeer door zijn werkwijze het inkoopproces onnodig ondoorzichtig maakt en dat de kosten daarom onnodig hoog zijn., waardoor innovaties niet naar de markt stromen.
Aan het debat wordt aan de zijde van de topinkopers en -marketeers deelgenomen door:
Het marketingperspectief wordt onder andere vertegenwoordigd door:
Voor meer informatie: www.industriëleweek.nl
Wie het debat wil bijwonen kan dat aangeven bij de voorregistratie op de website.
Het NIMA stimuleert en ontwikkelt het marketingvakgebied en de marketeers. Dit gebeurt enerzijds via de NIMA vereniging in haar rol als marketingplatform voor circa 3.000 leden en met het op jaarbasis organiseren van zo'n 80 netwerkmeetings en marketing events. En anderzijds door het afnemen van ruim 8.000 examens per jaar op het gebied van marketing, sales, communicatie en marktonderzoek. In 2006 heeft het NIMA voor een doorbraak gezorgd door als eerste Europese marketinginstituut een diploma-erkenning van buiten de eigen landsgrenzen te verkrijgen. Marketeers met een NIMA-Diploma kunnen nu makkelijker aan de slag in Europa. NIMA-Examens staan onder toezicht van de Stichting Examenkamer voor de nationale en internationale afname. Het NIMA bestaat 41 jaar en is gevestigd in Amstelveen. Meer informatie is te vinden op www.nima.nl.
De Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement (NEVI) is hét netwerk van en voor inkoopprofessionals. In vijftig jaar is NEVI uitgegroeid tot een professioneel netwerk. Het netwerk omvat diverse actieve kringen, platforms en secties, biedt (vak)opleidingen, trainingen en seminars, en organiseert uiteenlopende activiteiten waar professionals elkaar ontmoeten. Daarnaast investeert NEVI in de verdere ontwikkeling van het vakgebied door hoogleraren en promovendi te financieren en door grote projecten als Purchasing Excellence op te zetten. Onder Purchasing Excellence verstaat NEVI het streven om het inkoopmanagement in Nederland tot het beste ter wereld te laten zijn. Deze ambitie wil NEVI ook vertalen naar het inkooponderwijs en de dienstverlening naar haar leden. Kortom, NEVI biedt een hoogwaardig professioneel inkoopnetwerk waarvan ruim 5.700 leden inmiddels de vruchten plukken. www.nevi.nl
De Industriële Week vindt plaats van 30 september tot en met 3 oktober in de Jaarbeurs Utrecht. Meer informatie: www.industriëleweek.nl
ab op X
Volg ab nu ook op X!
Onze accountnaam is: @aenb
Agenda meer (10)