, 17 september 2019 15:29

Digitaal kleppen: elektronisch geregelde klepbesturing

Elektronisch geregelde klepbesturing moet de digitale motor van de toekomst een boost geven. Handig in de race naar nieuwe emissievoorschriften. Brunel University in Londen doet samen met Camcon Auto onderzoek naar automotoren met de nieuwe eencilinder kleppentechnologie.

Zo noemt Camcon Auto haar technologie voor de vervanging van een nokkenas door een elektronische geregelde klepbesturing. Het elektronisch gestuurde systeem moet de ontwikkeling van de automotor een boost geven, waardoor fabrikanten hopelijk kunnen voldoen aan de nieuwe emissievoorschriften en kosten kunnen verlagen. Het zogeheten Brunel's Centre for Advanced Powertrain and Fuels (CAPF) test de digitale kleppen van Camcon Auto op hun potentieel en precisie.
De Single Cylinder Intelligent Valve Technology (SCI) vervangt de traditionele nokkenas van een benzinemotor met digitaal geregelde elektrische kleppen. Dit moet zorgen voor minder uitstoot en een verbetering van de prestaties. Een op maat gemaakte adapterplaat is ontworpen voor de mechanische interface tussen de eencilindermotor en het SCI-mechanisme.
Lees dit volledige artikel deze maand in de vernieuwde Aandrijven en Besturen.

Foto's:

Elektronisch geregelde klepbesturing moet de digitale motor van de toekomst een boost geven.

Elektronisch geregelde klepbesturing moet de digitale motor van de toekomst een boost geven.

© Aandrijvenenbesturen.nl