Zijn technische B2B bedrijven die het marketingproces goed op orde hebben ook beter voorbereid op de toekomst? Daarover wil STEM Industrial Marketing Community meer inzicht over verkrijgen. Daarom is in samenwerking met de Universiteit Twente een onderzoek gestart dat wordt uitgevoerd door masterstudent Juliette Bos.
Ze onderzoekt of en in welke mate een volledig geïntegreerd marketingproces in technische maakbedrijven aanzet tot het beter anticiperen op de toekomst – een managementpraktijk die ook wel strategic foresight wordt genoemd en door veel bedrijven succesvol wordt ingezet. We hebben het dan over 10 jaar vooruitkijken op basis van reële scenario’s naar de markten en klanten van de toekomst.
Vragenlijst
Om over deze vraag meer inzicht te krijgen heeft Juliette hulp nodig. Dat kan door via onderstaande link een vragenlijst in te vullen. Dat kost minder dan 10 minuten en levert je zelf ook inzichten op. Want na afronding van dit onderzoek midden 2024 ontvang je en de resultaten en een uitnodiging voor een STEM master-bijeenkomst. Daarin worden de conclusies en aanbevelingen van dit onderzoek gedeeld.
Doe direct mee aan dit onderzoek via deze link: Onderzoek B2B Marketing.