, 7 december 2021 17:39

Duitse duurzaamheidsprijs voor Schneider Electric

Schneider Electric heeft de Duitse duurzaamheidsprijs gewonnen in de categorie ‘Transformationsfeld Klima’. Ze krijgen volgens bericht de prijs voor hun ‘holistische en digitale IoT-oplossingen die duurzame en veerkrachtige bedrijven in alle sectoren mogelijk maken’. De jury van de onafhankelijke Stichting Duitse Duurzaamheidsprijs benadrukte ook de interne bedrijfsinspanningen van Schneider Electric om klimaatverandering te voorkomen, dat een duidelijke strategie om zijn eigen ecologische voetafdruk in de toekomst tot een minimum te beperken.

"Wij zijn zeer verheugd de Duitse duurzaamheidsprijs in ontvangst te mogen nemen," benadrukt Christophe de Maistre, president DACH (Duitsland, Ostenrijk en Zwitserland) bij Schneider Electric. "Dit zorgt ook voor een groter bewustzijn uit onafhankelijke bron dat met name digitale IoT-technologieën een enorm belangrijke bijdrage leveren aan een sociaal en economisch verantwoorde klimaatbescherming." Tussen 2018 en Q3 2021 hebben de oplossingen van Schneider al ongeveer 319 miljoen ton CO2 bespaard aan de kant van de klant. In de verbruiksintensieve vastgoedsector is de technologiegroep nu de wereldwijde nummer één in energiebeheer.

Duurzaamheid in het bedrijfs-DNA

Schneider Electric is medeondertekenaar van het Global Compact-initiatief van de VN en was het eerste bedrijf ter wereld dat een managementpositie op het hoogste directieniveau (Executive C-Level) creëerde die uitsluitend aan duurzaamheid was gewijd. Met de Schneider Sustainability Impact heeft het bedrijf zichzelf ook ambitieuze doelen gesteld voor meer energie-efficiëntie, duurzaamheid en klimaatbescherming. Een daarvan is het voornemen om tegen 2030 voor 100 procent in de eigen energiebehoeften te voorzien met hernieuwbare energiebronnen - eind 2020 was dat al 80 procent.
Bovendien wil het bedrijf zijn volledige bedrijfswagenpark tegen 2025 ombouwen tot elektrische voertuigen en alle bevoorradingsketens tegen 2050 volledig emissievrij maken. Naast klimaatbescherming en energieverbruik spelen ook circulaire economie-aspecten een belangrijke rol in de duurzaamheidsstrategie van Schneider Electric. Al 200 van de vestigingen van het bedrijf worden als zo goed als afvalvrij beschouwd (Towards Zero Waste to Landfill) en bijna 77 procent van alle producten die in 2020 werden verkocht, kregen het label ‘Green Premium'.

bron: Schneider Electric

Foto's:

Duitse duurzaamheidsprijs voor Schneider Electric

Schneider Electric heeft de Duitse duurzaamheidsprijs gewonnen in de categorie ‘Transformationsfeld Klima’.

© Aandrijvenenbesturen.nl