, 1 december 2020 13:30

Draka start Haspel Retour Service met technische groothandel

Elk jaar brengen kabelfabrikanten duizenden nieuwe kabelhaspels in omloop, maar slechts een klein deel daarvan komt retour. Dat kan duurzamer, vindt kabelfabrikant Draka. Daarom start het bedrijf samen met de technische groothandels Technische Unie, Rexel en Solar de Haspel Retour Service.

Op elke haspel die Draka uitlevert, zit voortaan een sticker (houten haspels) of plaatje (kunststof haspels) met een QR-code. Wie de code met zijn mobieltje of tablet scant, komt op de speciale Draka webpagina van de Haspel Retour Service. Kies vervolgens de groothandel waar je de haspel hebt gekocht, vul het invulformulier in en de retourservice is geactiveerd. Binnen 5 werkdagen bericht de groothandel wanneer de haspel wordt opgehaald.

In samenspraak met de groothandel heeft Draka geen omslachtig statiegeldsysteem gekozen, maar een makkelijke oplossing, die door alle partijen wordt gedragen. "Alle groothandels steken er graag tijd en geld in, ook om zich duurzaam te profileren", zegt Frank Oberink. De groothandels bepalen zelf hoe en wanneer zij de haspels ophalen. Terwijl de ene groothandel het ophalen combineert met de aflevering van een andere bestelling rijdt de andere groothandel speciale inzamelingsrondes. In ieder geval geldt de nieuwe service voor alle haspels met een maximale diameter van 120 cm. Draka haalt zelf de grotere, houten exemplaren met een kraanauto op.

bron: Haspel Retour Service

Foto's:

Draka start Haspel Retour Service met technische groothandel

© Aandrijvenenbesturen.nl