, 4 maart 2019 14:54
In Zürich vond eind 2018 de Motor Summit International plaats. De boodschap was ook dit jaar weer helder: het massaal overstappen op energiezuiniger elektromotoren is in het licht van de huidige klimaatproblematiek één van de meest effectieve manieren om een flink deel van de internationaal gestelde klimaatdoelen te realiseren. Maar de realiteit blijkt weerbarstig, net als de besluitvorming over de regelgeving in Brussel.
Een groot aantal internationale experts behandelden tijdens de Motor Summit International thema's rond ontwikkelingen op het gebied van efficiënte motorsystemen, de stand van zaken rond internationale normen, regelgeving en MEPS en technologische ontwikkelingen op motorengebied en elektromobiliteit.
Aandrijven en Besturen legde haar oor twee dagen lang te luisteren in Zürich. Ondanks de maatregelen die het afgelopen decennium zijn genomen, zijn wereldwijd de aantallen verouderde elektromotoren, die dagelijks gretig hun portie energie opslurpen, nog steeds gigantisch. Lange tijd hebben overheden met lede ogen aangezien hoe, ondanks steeds kortere terugverdientijden, afnemers van elektromotoren, zoals machine- en apparatenbouwers, fabrikanten van compressoren en pompen en fabrikanten van huishoudelijke apparaten, het vertikten in andere motortypen te investeren dan die ze al jaren gebruikten, in plaats van in energiezuinigere modellen.
Dossier Oekraïne op Engineersonline In de nacht van 23 op 24 februari 2022 is Rusland de Oekraïne binnengevallen. Wat is er sindsdien allemaal gebeurd met betrekking op de high tech en Nederlandse industrie? Op collega-website Engineersonline staat een Rusland/Oekraïne-dossier, waarin we de acties, feiten en meningen op een rijtje zetten.
ab op Twitter
Volg ab nu ook op Twitter!
Onze accountnaam is: @aenb
Agenda meer (1)