Laatste nieuws:

DEN HAAG, 22 september 2017 08:19

Liftenservice met Internet of Things

Kone, fabrikant van liften en roltrappen, zet in op de strategische toepassing van Internet of Things (IoT) om het service- en onderhoudsniveau van liften te verhogen. De liften worden uitgerust met sensoren en analyzers die real time data verstrekken over de prestatie, veiligheid en betrouwbaarheid van de installatie. Statische onderhoudsmodellen, die de markt sinds de jaren zeventig kenmerken, maken plaats voor preventief onderhoud op basis van real-time data.

Via het Internet of Things kan Kone op afstand verlichting, geluidsniveau, luchtdruk, cabinetemperatuur, luchtvochtigheid, openen en sluiten van de deuren, snelheid, aantal draaiuren en afgelegde weg, trillingen en belasting bewaken.'
Via het Internet of Things kan Kone op afstand verlichting, geluidsniveau, luchtdruk, cabinetemperatuur, luchtvochtigheid, openen en sluiten van de deuren, snelheid, aantal draaiuren en afgelegde weg, trillingen en belasting bewaken.
1/1

te laten zien hoe de techniek achter deze intelligente diensten werkt, heeft Kone de liften een stem gegeven. Liften in diverse landen - waaronder Nederland - ‘praten'  live en real-time op machineconversations.kone.com. 

Alle data van alle liften die wereldwijd zijn aangesloten wordt opgeslagen en geanalyseerd in de cloud. Dit verhoogt het zelflerend vermogen van het systeem over hoe signalen te interpreteren ten behoeve van het voorkomen van technische storingen.

Geautomatiseerd samenspel

Met 24/7 Connected Services ontzorgt Kone beheerders van gebouwen en facility managers die verantwoordelijk zijn voor het functioneren van de lift. Doordat de liften elke seconde een update geven over hun functioneren, hebben zij er geen omkijken meer naar.

Als urgent onderhoud nodig is, wordt direct het startsein gegeven aan alle betrokkenen in de keten: van de aansturing van de monteur tot de pakinstructie voor het magazijn en een update aan de eindverantwoordelijke. Dankzij de inzet van IoT en een overzichtelijk dashboard maakt Kone liftonderhoud efficiënter en transparanter.

Kone heeft als doelstelling om komend jaar wereldwijd 1 miljoen liften met IoT-toepassingen uit te rusten. Het nieuwe serviceconcept 24/7 Connected Services is nu beschikbaar op de Nederlandse markt die in totaal circa 95 000 liften telt. In de toekomst worden ook roltrappen en automatische deuren verbonden met de cloud om zo het gehele onderhoudsportfolio verder te optimaliseren.

bron: Kone Nederland

ab op X

Volg ab nu ook op X!

Onze accountnaam is: @aenb

Agenda meer (5)

19 maart 2024 - Messe Stuttgart
LogiMAT
20 maart 2024 - Antwerpen
Maintenance
26 maart 2024 - de Basiliek, Veenendaal
Industrial Ethernet event
26 maart 2024 - Brussels Expo
Machineering
22 april 2024 - Deutsche Messe, Hannover
Hannover Messe

Geen nieuws meer missen?

Meldt u dan direct aan voor de gratis ab nieuwsbrief.

 

Knop nieuwsbriefMet de gratis ab nieuwsbrief wordt u wekelijks op de hoogte gehouden over het aandrijven en besturen nieuws. U ontvangt wekelijks het laatste nieuws en elke maand een themanieuwsbrief.

 

Direct aanmelden