ZWOLLE, 20 mei 2017 13:44
De zoektocht van IJssel naar smart oplossingen op het gebied van onderhoud is een voortdurend proces. De klanten van het bedrijf hebben productieomgevingen waar leverzekerheid en betrouwbaarheid van groot belang is. Het hiervoor ontwikkelde pakket Uptime Works is bij een aantal klanten als pilot ingezet, begin mei vond de officiële introductie plaats.
IJssel maakt gebruik van sensoren en zijn expertise om de conditie van machines inzichtelijk te maken en op economische wijze een hogere beschikbaarheid te realiseren.
Voor die hogere beschikbaarheid moet onderhoud op het juiste moment worden uitgevoerd. Te vroeg is een verspilling van manuren en materiaal, en laat vergroot het risico op storingen.
Om dat proces optimaal in te richten, is het nodig de conditie van machines te weten en te kunnen voorspellen wanneer de kans op uitvallen onaanvaardbaar wordt. Hiervoor is Uptime Works ontwikkeld.
Na een analyse van de situatie bij de klant worden de juiste sensoren geplaatst. De data van deze sensoren wordt via een cloud-toepassing toegankelijk gemaakt voor zowel de klant als de deskundigen van IJssel.
De data blijft eigendom van de klant en kan worden gedeeld met andere bedrijven of instellingen (voor zover de klant dat wil uiteraard).
De experts analyseren de data en geven via een web-interface concrete aanbevelingen voor het uit te voeren onderhoud van de bewaakte assets door aan de klant.
bron: IJssel Groep
Dossier Oekraïne op Engineersonline In de nacht van 23 op 24 februari 2022 is Rusland de Oekraïne binnengevallen. Wat is er sindsdien allemaal gebeurd met betrekking op de high tech en Nederlandse industrie? Op collega-website Engineersonline staat een Rusland/Oekraïne-dossier, waarin we de acties, feiten en meningen op een rijtje zetten.
ab op Twitter
Volg ab nu ook op Twitter!
Onze accountnaam is: @aenb
Agenda meer (1)