Laatste nieuws:

CASABLANCA (MAROKKO), 24 oktober 2016 11:08

Grootste industriële tandwielkast uit één stuk ter wereld

Nord Drivesystems heeft voor een Marokkaanse mijn een industriële tandwielkast ontworpen met een nominaal belastingskoppel van 240.000 Nm en diverse applicatie-specifieke functies. Het is momenteel de grootste eendelige tandwielkast ter wereld.

De transportbandaandrijving in één behuizing is afgestemd op de specifieke noden van het bedrijf zoals een hoge belastbaarheid en zeer betrouwbare prestaties. (De rembewaking en de overbrenging zijn niet te zien op de foto)'
De transportbandaandrijving in één behuizing is afgestemd op de specifieke noden van het bedrijf zoals een hoge belastbaarheid en zeer betrouwbare prestaties. (De rembewaking en de overbrenging zijn niet te zien op de foto)
1/1

De tandwielkast is gemonteerd op een aandrijfeenheid met een standaard elektromotor voor middenspanning, een hydraulische koppeling, een elektro-hydraulisch remsysteem en uiteraard de haakse tandwielkast zelf.

26 aandrijfeenheden

Dit is één van de 26 aandrijfeenheden die Nord ontwierp als onderdeel van een project voor een semi-verplaatsbare hopper, die ingezet zal worden in een fosfaatmijn in Marokko. Nord ontwierp elk van deze eenheden volgens zeer strikte specificaties en rekening houdend met de strenge milieu- en werkomstandigheden.

De units drijven een transportband van meer dan twee kilometer lang aan die ladingen fosfaaterts van enkele honderden tonnen vervoert. De hoogperformante aandrijving voldoet aan de strengste eisen van de klant, met name een maximale uptime en een hoge tolerantie voor piekbelastingen en mogelijke impacten.

Samenwerking

Het kantoor van Nord in Casablanca (Marokko) ontwierp de aandrijving met de hulp van de ingenieursbureaus in Frankrijk en Duitsland. Een SK 15.407 industriële haakse tandwielkast en een motor met een vermogen van 450 kW werden gemonteerd op een basisplaat.

Het ontwerp van de Unicase-aandrijving voorkomt verliezen en levert uitstekende radiale en axiale laadvermogens op met een kleine footprint. De transmissie kan worden gemonteerd aan alle zes zijden, maar ook op een flens. Een haakse tandwielkastconfiguratie werd gebruikt voor deze mijnbouw toepassing. De aandrijving heeft ook een elektrische trommelrem.

Om de veiligheid van de operatoren te garanderen wordt de ingang van de reductor afgeschermd door veiligheidscomponenten, zodat ze weggehouden worden van bewegende onderdelen. De kant van de applicatie, die de transmissie omvat, kan volledig worden losgekoppeld van de motorkant via een hydraulische koppeling. Deze oplossing zorgt voor een zeer betrouwbare werking en een hoog niveau van veiligheid.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
  robot check
Vul de code van bovenstaand plaatje in.

Van onze partners meer (6)...

Bege Aandrijftechniek BV

Rollon Lineairtechniek BV

Rotero Holland bv

B&R Industriele Automatisering BV

Perfection in Automation  

Pilz Nederland

EUCHNER (Benelux) BV

Vacatures

ab op Twitter

TwitterlogoVolg ab nu ook op Twitter!

Onze accountnaam is: @aenb

Agenda meer (10)

21 november 2017 - Eindhoven, Evoluon
Constructeursdag 2017
23 november 2017 - E.D.&A., Kalmthout (B)
E.D.&A. Innovation Day
28 november 2017 - Neurenberg, MesseNürnberg
SPS IPC Drives 2017
28 november 2017 - Utrecht - Jaarbeurs
Logistica 2017
30 november 2017 - Ede, Cinemec
Dutch Fluid Power Transmission Conference
12 december 2017 - Hardenberg - Evenementenhal
Elektro Vakbeurs 2017
20 maart 2018 - Utrecht - Jaarbeurs
ESEF 2018
20 maart 2018 - Utrecht - Jaarbeurs
TechniShow 2018

Geen nieuws meer missen?

Meldt u dan direct aan voor de gratis ab nieuwsbrief.

 

Knop nieuwsbriefMet de gratis ab nieuwsbrief wordt u wekelijks op de hoogte gehouden over het aandrijven en besturen nieuws. U ontvangt wekelijks het laatste nieuws en elke maand een themanieuwsbrief.

 

Direct aanmelden