, 16 november 2009 15:34

Elektrische auto staat centraal in podiumdiscussie DNHK

“De elektrische auto is maar een hype”, zegt Arjen W. de Jong, President van BMW Group Nederland. Volgens De Jong zijn lithiumaccu’s uiteindelijk milieuvervuilend en is de actieradius van de elektrische auto nog te klein. “Er valt nog zoveel te ontwikkelen op het gebied van de verbrandingsmotoren, laat de auto-industrie zich eerst op deze ontwikkelingen richten.”

Huub Dubbelman, manager corporate communications van Mercedes-Benz Nederland, deelt deze mening niet. "Er bestaan weliswaar nog genoeg ontwikkelingsmogelijkheden op het gebied van verbrandingsmotoren, maar de elektrische auto staat aan de vooravond van de introductie", aldus Dubbelman. "Tot 2013 zal deze nog te duur zijn voor de consument, maar daarna staat de elektrische auto niets meer in de weg." Dit zijn pittige uitspraken die door de autofabrikanten werden gedaan tijdens de door de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) en Siemens Nederland georganiseerde podiumdiscussie ‘Toekomst automotive' op donderdag 12 november 2009 te Wassenaar.

China en India

Ook de opkomst van landen als China en India verontrustte de mannen niet. ‘We blijven die landen voor, want als het gaat om branding en hoogwaardige innovatie sluiten ze achteraan.' Dubbelman sloot dan ook af met de zelfverzekerde woorden: ‘125 jaar Benz. Geen toekomst zonder verleden. De basis ligt in Duitsland.'

bron: NEDERLANDS-DUITSE HANDELSKAMER

Foto's:

Arjen de Jong, Willem de Graaf en Huub Dubbelman lieten gistermiddag onomwonden weten volledig vertrouwen te hebben in de innovatiekracht van de Duitse autofabrikanten.

Arjen de Jong, Willem de Graaf en Huub Dubbelman lieten gistermiddag onomwonden weten volledig vertrouwen te hebben in de innovatiekracht van de Duitse autofabrikanten.

© Aandrijvenenbesturen.nl