BRUSSEL, 11 januari 2009 17:48

Creativiteit versus crisis: Europees Jaar van Creativiteit en Innovatie 2009

Vorige week is het Europees Jaar van Creativiteit en Innovatie 2009 officieel geopend onder het motto 'Bedenken. Creƫren. Innoveren'. Het initiatief heeft tot doel om de bijdrage van creativiteit en innovatie tot economische welvaart en sociaal en individueel welzijn in de kijker te plaatsen.

Het doel van het jaar is ondermeer om een gunstig klimaat te scheppen voor innovatie, flexibiliteit en aanpassingsvermogen in een snel veranderende wereld en om mensen bewust te maken van het belang van creativiteit, innovatie en ondernemerschap voor de persoonlijke ontwikkeling en voor economische groei. Verder wordt beoogd om talent en creativiteit al in een vroeg stadium aan te moedigen en om een  innovatieve aanpak in verschillende sectoren - bijvoorbeeld in het onderwijs - te bevorderen.

Het Europees Jaar 2009 sluit goed aan bij het doel van de Lissabon-agenda, namelijk om van de Europese economie de meest competitieve en dynamische kenniseconomie van de wereld te maken.

Er zullen in 2009 promotiecampagnes en evenementen worden georganiseerd op Europees, nationaal, regionaal en lokaal niveau. 

bron: Europa Nu

Foto's:

Jaar van Creativiteit en Innovatie

© Aandrijvenenbesturen.nl