Laatste nieuws:

11 juni 2019 11:30

Lapp zet met Van Veelen in op digitale oplossingen en online sales

Allard van Veelen is per 1 april bij Lapp Benelux en Lapp France in dienst getreden als Head of Digital Sales and Market Intelligence. Hij moet voor de specialist in kabeltechnologie de naamsbekendheid en online omzet gaan verhogen.

Allard van Veelen is per 1 april bij Lapp Benelux en Lapp France in dienst getreden als Head of Digital Sales and Market Intelligence. '
Allard van Veelen is per 1 april bij Lapp Benelux en Lapp France in dienst getreden als Head of Digital Sales and Market Intelligence.
1/1
Meer over
Personen

Van Veelen bekleedde eerder diverse marketing- en managementfuncties, met de nadruk op strategie en uitvoering van geïntegreerde marketingplannen op het gebied van naamsbekendheid, leadgeneratie, online sales en e-commere bij bedrijven als Molex, Ricoh en Vanderlande.

Losse componenten digitaal verkopen

"De markt is in sneltreinvaart aan het veranderen, dus moeten we onze werkwijze aanpassen en investeren in online sales. Bovendien moeten we de strategie van onze klanten beter leren begrijpen om hen te kunnen helpen", aldus ziet Van Veelen. "In tegenstelling tot de verkoop via de traditionele kanalen, zullen losse componenten in de nabije toekomst steeds meer via de digitale snelweg verkocht worden. Zo zullen klanten door configuratoren zelf op ieder gewenst moment hun eigen oplossing kunnen ontwerpen."

Digitale strategie

Van Veelen geeft leiding aan de medewerkers van Product Marketing, Marketingcommunicatie en Digital Sales binnen zowel Lapp Benelux als Lapp France. Door nauw samen te werken met het hoofdkantoor in Duitsland zullen hij en zijn team de digitale strategie gezamenlijk ontwikkelen en lokaal implementeren. Belangrijkste elementen hierbij zijn de positionering van Lapp en de acht merken, het verhogen van de online sales en de uitbreiding van het klantenbestand.

ab op X

Volg ab nu ook op X!

Onze accountnaam is: @aenb