11 juni 2019 11:30
Allard van Veelen is per 1 april bij Lapp Benelux en Lapp France in dienst getreden als Head of Digital Sales and Market Intelligence. Hij moet voor de specialist in kabeltechnologie de naamsbekendheid en online omzet gaan verhogen.
Van Veelen bekleedde eerder diverse marketing- en managementfuncties, met de nadruk op strategie en uitvoering van geïntegreerde marketingplannen op het gebied van naamsbekendheid, leadgeneratie, online sales en e-commere bij bedrijven als Molex, Ricoh en Vanderlande.
"De markt is in sneltreinvaart aan het veranderen, dus moeten we onze werkwijze aanpassen en investeren in online sales. Bovendien moeten we de strategie van onze klanten beter leren begrijpen om hen te kunnen helpen", aldus ziet Van Veelen. "In tegenstelling tot de verkoop via de traditionele kanalen, zullen losse componenten in de nabije toekomst steeds meer via de digitale snelweg verkocht worden. Zo zullen klanten door configuratoren zelf op ieder gewenst moment hun eigen oplossing kunnen ontwerpen."
Van Veelen geeft leiding aan de medewerkers van Product Marketing, Marketingcommunicatie en Digital Sales binnen zowel Lapp Benelux als Lapp France. Door nauw samen te werken met het hoofdkantoor in Duitsland zullen hij en zijn team de digitale strategie gezamenlijk ontwikkelen en lokaal implementeren. Belangrijkste elementen hierbij zijn de positionering van Lapp en de acht merken, het verhogen van de online sales en de uitbreiding van het klantenbestand.
Dossier Oekraïne op Engineersonline In de nacht van 23 op 24 februari 2022 is Rusland de Oekraïne binnengevallen. Wat is er sindsdien allemaal gebeurd met betrekking op de high tech en Nederlandse industrie? Op collega-website Engineersonline staat een Rusland/Oekraïne-dossier, waarin we de acties, feiten en meningen op een rijtje zetten.
ab op Twitter
Volg ab nu ook op Twitter!
Onze accountnaam is: @aenb