|
11 oktober 2016 09:53 Schaeffler en IBM gaan strategische samenwerking aanIn het kader van de strategie getiteld ‘Mobility for tomorrow’ gaat Schaeffler de hele organisatie digitaliseren. Met IBM als strategisch partner werkt Schaeffler aan een digitaal platform voor het verwerken van grote hoeveelheden data. Door de verzamelde date worden waardevolle inzichten verkregen voor het transformeren van de activiteiten van Schaeffler. Vanaf oktober 2016 zal de hieruit voortvloeiende Schaeffler Cloud beschikbaar zijn voor de eerste user cases en toepassingen. Schaeffler, een wereldwijde toeleverancier van de industrie en de automobielindustrie, heeft IBM gekozen als strategisch partner voor haar digitale transformatie. IBM zal optreden als technologieleverancier, adviseur en ontwikkelingspartner voor het digitale ecosysteem om Schaeffler te ondersteunen bij de integratie van haar mechatronische componenten, systemen en machines in de snelgroeiende wereld van het Internet of Things (IoT), evenals bij de implementatie van nieuwe market-ready bedrijfsmodellen op basis van digitale diensten. Als eerste mijlpaal hebben de twee ondernemingen vanaf oktober dit jaar een digitaal platform gebouwd voor alle digitale diensten van Schaeffler die toegevoegde waarde bieden. Schaeffler werkt nauw samen met IBM aan de ontwikkeling van oplossingen voor Schaeffler’s eigen transformatie en voor klanten, waarbij gebruik wordt gemaakt van ontwerp denken en snelle ontwikkelingsmethodieken. Er wordt een open, digitaal ecosysteem gebouwd als omgeving waarin Schaeffler soepel kan samenwerken met haar klanten en partners, waarbij het digitale platform dienst doet als de technische fundering. “We zijn voortdurend bezig om onze klanten belangrijke toegevoegde waarde te bieden. Ons doel is data vanuit producten en processen te verbinden. Met behulp van analyses zetten we deze primaire data om om waardevolle inzichten te verkrijgen waarmee we de efficiëntie van onze activiteiten verbeteren en innovatieve diensten voor onze klanten ontwikkelen. In IBM hebben wij de ideale partner gevonden en daar zijn we zeer blij mee,” aldus Prof. Peter Gutzmer, Deputy CEO en Chief Technology Officer van Schlaeffler AG. Digitale agenda van SchaefflerOver de benadering van de digitale transformatie door het bedrijf zei Gerhard Baum, Chief Digital Officer van Schaeffler: “We zijn bezig de integratie van sensoren in onze bestaande producten uit te breiden en we ontwikkelen nieuwe producten met geïntegreerde cognitieve software. Niet alleen worden de machines en vervoersinfrastructuur binnen de productieomgeving bij Schaeffler aangesloten, maar ook de individuele fabrieken worden digitaal verbonden met de gehele toevoerketen. Bij Schaeffler willen we de processen en procedures digitaal optimaliseren en daarnaast nieuwe servicegerichte processen creëren om zo de digitale interactie tussen mensen en IT-systemen te bevorderen.” “De gezamenlijke uitvoering van Schaeffler’s digitale agenda is een uitstekende gelegenheid om onze nieuwe cognitieve IoT-mogelijkheden voor de maakindustrie optimaal te benutten en te promoten,” aldus Ivo Koerner, Board Member Sales, IBM Duitsland. De basis wordt gevormd door een wereldwijde, hybride cloud-infrastructuur waarbij gebruik wordt gemaakt van IBM's applicatieplatform ‘Bluemix’ met Watson IoT om bijzondere applicaties en mobiele apps voor het internet der dingen te ontwikkelen. Big data integrerenDe componenten van Schaeffler, zoals lagers en koppelingssystemen, worden toegepast in belangrijke onderdelen van machines en voertuigen die cruciale informatie geven over conditie en beweging. Schaeffler heeft de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling, en heeft sensoren, aandrijvers en regeleenheden met ingebedde software in deze producten verwerkt. Daardoor kunnen deze onderdelen nu waardevolle gegevens over de toestand van een machine verzamelen en verwerken en deze gegevens vervolgens omzetten in diensten met toegevoegde waarde. Gedurende de eerste fase zal de samenwerking gericht zijn op:
Foto's: ![]()
© Aandrijvenenbesturen.nl |