Laatste nieuws:

31 mei 2012 11:27

Oirschot Olie wint Club Elite Award

Distributeur van Mobil smeermiddelen Oirschot Olie heeft voor de derde keer de Club Elite Award van ExxonMobil gewonnen. Directeur Boy van Andel ontving op 25 mei 2012 de Club Elite Award 2011 uit handen van de Sales Director L&S, Europe, Africa, Middle East van ExxonMobil in Barcelona. De marketingprijs werd uitgereikt vanwege uitstekende prestaties op het gebied van sociale media- en marketingacties. Met name het toepassen van sociale media in een sterk concurrerende business-to-business-omgeving gooide hoge ogen.

v.l.n.r.: Sales director EAME, directeur Oirschot Olie, Sales director Nordic en Distributor director EAME'
v.l.n.r.: Sales director EAME, directeur Oirschot Olie, Sales director Nordic en Distributor director EAME
1/1
Meer over
Bedrijven

Maar liefst vierenvijftig Europese Mobil-distributeurs dongen mee naar de Club Elite Award, waarvan vijfentwintig in de marketingcategorie. Uiteindelijk waren er vier distributeurs die een prijs in ontvangst mochten nemen, elk voor hun eigen categorie.

Oirschot Olie werd winnaar in de categorie Beste marketingimplementatie en organisatiestructuur. Die categorie is gericht op de inrichting van de organisatie, het gericht gebruiken van gegevens uit het CRM-systeem voor marketingdoeleinden en de toepassing van nieuwe media met als doel de omzet te verhogen. Deze overwinning zorgde ervoor dat Oirschot Olie vanaf nu de enige Europese distributeur is die de prijs al drie keer op haar naam heeft gezet. Zij won de Club Elite Award al eerder in 2006 en 2008.

Oirschot Olie vindt dat de implementatie van een moderne website en een up to date CRM-systeem gecombineerd met een weblog en diverse twitteraccounts, waaronder @OirschotOlie, de manier is om te laten zien wie je bent. "Transparantie is vertrouwen", stelt Van Andel. "Wij werken elke dag vanuit de visie dat we in contact willen staan met onze klanten. Een belangrijke voorwaarde om dat te kunnen is open communicatie en transparantie.

Dat is best lastig in een sterk concurrerende markt, want iedereen leest en luistert mee. Oirschot Olie is een goed georganiseerde onderneming. Angst voor negatieve reacties is wat ons betreft daarom nergens voor nodig. We kunnen het juist enorm waarderen als wij feedback ontvangen op onze communicatie-uitingen. Pas dan sta je met elkaar in contact, dat is communiceren."

ab op X

Volg ab nu ook op X!

Onze accountnaam is: @aenb