28 juni 2018 11:45

IPH-Brammer Group wijzigt naam in Rubix

IPH-Brammer Group wijzigt haar naam en merkidentiteit naar Rubix. Het bedrijf is de grootste producent van industriƫle producten en oplossingen in Europa.

Met een omzet van meer dan €2,2 miljard in 2017, en meer dan 650 locaties door heel Europa, is Rubix de grootse leverancier van industriële onderhouds-, reparatie- en revisieproducten (MRO) en -diensten in Europa. Het bedrijf wil de wijze waarop klanten in heel Europa industriële producten en oplossingen geleverd krijgen transformeren. De naamswijziging reflecteert deze ambitie.

Fusie van IPH en Brammer

IPH-Brammer kwam in september 2017 voort uit een fusie van IPH en Brammer, na de overname van IPH in september 2017 en de eerdere overname van Brammer door Advent International. Bij het samenvoegen van de twee groepen werd IPH-Brammer aangenomen als tijdelijke naam voor de groep tijdens de integratiefase. Het is altijd de intentie geweest om een nieuw merk en een nieuwe identiteit op te zetten om uit te dragen waar het nieuwe bedrijf voor staat: vooruitgang. 

Martin Gaarn Thomsen, CEO van de groep, zegt: “Het lanceren van de nieuwe merknaam voor onze groep is het begin van een compleet nieuw hoofdstuk voor ons bedrijf. We zijn een nieuw bedrijf dat de ambitie heeft om onze branche te transformeren en dat haar klanten innovatieve services en voorstellen wil bieden die waarde toevoegen. Ons nieuwe merk past bij onze ambitie om onze klanten op een slimmere manier te helpen en er voor te zorgen dat hun bedrijven goed blijven lopen.” 

Groter Europees netwerk

“Op onze nieuwe voorwaartse koers heten we vanaf nu Rubix. De naam, Rubix, verwijst naar ons probleemoplossend vermogen en de creatieve, menselijke aanpak die wij hanteren om oplossingen aan te dragen voor onze klanten”, aldus de CEO. Rubix is de paraplunaam voor de groep. In de meeste landen zullende lokale merken blijven bestaan en zal Rubix fungeren als een endorser om klanten er op te wijzen dat deze merken deel uitmaken van een groter Europees netwerk.

Foto's:

Martin Gaarn Thomsen, CEO van Rubix (beeld: Rubix)

Martin Gaarn Thomsen, CEO van Rubix (beeld: Rubix)

© Aandrijvenenbesturen.nl