DEVENTER, 21 augustus 2011 14:36

MYbusinessmedia steunt initiatief ‘Uitgeverij van de toekomst'

De ‘Uitgeverij van de toekomst' is een samenwerkingsprogramma waarbij 35 uitgevers en mediabedrijven een miljoen euro subsidie krijgen om binnen een jaar tijd gezamenlijk nieuwe crossmediale concepten en andere innovatieve projecten op te zetten. Door de uitgevers zelf wordt naast de subsidie ook een miljoen euro geïnvesteerd.

MYbusinessmedia, de uitgever van onder meer Aandrijvenenbesturen.nl, is een van de deelnemers aan het intitiatief om tot innovaties en kennisdeling te komen in een doorgaans gesloten uitgeefbranche.

Behalve productinnovatie zal ook het uitgeefproces zelf veel aandacht krijgen. Hoe bereid je de organisatie voor op een crossmediale manier van werken en publiceren? De 35 deelnemende uitgeverijen delen hun kennis en stimuleren elkaar. Gezamenlijk ontwikkelen zij oplossingen voor de uitgeverij van de toekomst.

De organisatie van de ‘Uitgeverij van de toekomst' is in handen van GEA consultancy, senior organisatieadviseur André Knol (initiatiefnemer en programmamanagement) en de Stichting Informatie Media Innovatie (penvoerder), onder directie van Wim Verbei. De doorlooptijd van het project is één tot twee jaartot en met medio 2013. Het innovatieprogramma wordt met ruim € 1 miljoen ondersteund door een innovatiesubsidie (IPC) van Agentschap NL van het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie.

In oktober gaat het innovatieprogramma van start met 35 uitgeverijen van dagbladen en nieuwsmedia, publiekstijdschriften, vak- en wetenschap-uitgaven, educatieve informatie en boeken, alsmede met ‘branchevreemde partijen' die bijvoorbeeld zijn gericht op augmented reality, gaming en media-exploitatie.

bron: MYbusinessmedia.nl

Foto's:

toekomst

© Aandrijvenenbesturen.nl