GELDROP, 5 december 2010 22:13

Online kennisbank van Materials Engineering

De online kennisbank van Materials Engineering is gerealiseerd en zal binnenkort online staan. Het is een initiatief van Bureau Bosman met als belangrijkste doelen: kennisuitwisseling en verkoopbevordering

De Materials Engineering kennisbank is een gespecialiseerde index van toepasbare wetenschappelijke informatie voor producttechnologie, materiaaltechnologie en ontwerptechnologie. Deze online index is verweven met de website van Materials Engineering http://www.materialsengineering.nl/. In de kennisbank kunnen bedrijven hun white-papers en informatieve artikelen aanbieden. Hierin wordt  de toepasbaarheid toegelicht van verschillende technologieën en materialen in productontwikkelingsprocessen en productieprocessen. Dit medium is een online marketingtool waarmee bedrijven kennis kunnen uitwisselen en hun sales kunnen laten groeien.

Zoek en vind

De kennisbank verschaft bedrijven een bron van kennis die toe te passen is in hun dagelijkse activiteiten gericht op het productontwikkelingsproces en/ of het productie proces. Het werkt op basis van 3 simpele principes: 1) zoek 2) vind 3) download.

De kennisbank is opgebouwd uit verschillende categorieën waarin de artikelen geplaatst worden, waardoor het zoeken vereenvoudigd en verhoogd wordt. Lezers van de artikelen worden door 'teasers' geprikkeld om door te lezen en vinden snel de informatie die ze nodig hebben. indien het artikel aansluit bij hun interesse veld of probleem dan kunnen ze het artikel kosteloos downloaden. Het wordt automatisch naar het opgegeven e-mail adres toegestuurd.

Laagdrempelig

Bedrijven, kennisinstituten en overheidsinstellingen kunnen op deze wijze voorzien in een extra laagdrempelig medium, waarmee zij - naar gelang hun mission statement -  beter in staat kunnen zijn om hun doelen te behalen. Voor de een betekent dat kennisuitwisseling bevorderen, met als resultaat het behouden en verbeteren van het kennisniveau. Voor de ander betekent het doelgericht inzicht verkrijgen in de markt, wat de resultaten in kwalitatieve en meetbare sales positief kan beïnvloeden.

bron: Bureau Bosman

Foto's:

kennisbank

© Aandrijvenenbesturen.nl