NIEUWERKERK A/D IJSSEL, 21 november 2010 16:02

Frost & Sullivan kent Camozzi award toe voor klantgerichtheid en service

Camozzi, specialist op het gebied van pneumatische en vacuümtechnische oplossingen, heeft een award ontvangen voor meest klant- en servicegerichte organisatie in de pneumatiekmarkt. De award, ‘2010 Western European Customer Service Leadership Award', werd toegekend door onderzoeks- en analistenbureau Frost & Sullivan. Volgens Frost & Sullivan biedt Camozzi een complete reeks aan pneumatieke oplossingen, samen met een zeer goede klantgerichtheid en service.

In het onderzoek is de kwaliteit van de service van bedrijven meegenomen, dat wil zeggen de klanttevredenheid en het centraal stellen van de wensen van klanten. Daarnaast is de kwaliteit en snelheid van levering van producten onderzocht, waardoor klanten productieprocessen kunnen versnellen. Verder werd de impact van de service op de klant getoetst, in verhouding tot de gehanteerde prijzen. Camozzi scoorde een ruime 8 en is daarmee als beste leverancier naar voren gekomen.

Voorgemonteerd 

Ashish Prasad, onderzoeksanalist bij Frost & Sullivan: "Een van de belangrijkste voordelen binnen de service van Camozzi, is dat pneumatische componenten voorgemonteerd kunnen worden en aan de klant geleverd kunnen worden met een uniek onderdeelnummer. Dit zorgt voor een aanzienlijke versnelling in de levertijd en een hoge kwaliteit van de assemblage zelf. Camozzi kan verder door zijn uitgebreide verkooporganisatie bijna ieder type pneumatisch component op dezelfde dag nog leveren. Het bedrijf heeft een dicht netwerk aan distributeurs om die snelle levering te realiseren. Dat biedt grote voordelen voor klanten."

Relatiemanagement 

Als onderdeel van zijn service, heeft Camozzi customer relationship management geïntegreerd in zijn serviceportfolio. Het bedrijf maakt hiervan gebruik om elke activiteit met de klant te volgen, van het beginstadium waarin de behoefte van de klant duidelijk wordt, tot de definitieve aflevering van producten. Daarnaast assisteert het bedrijf zijn original equipment manufacturer (OEM)-klanten met het installeren en onderhouden van machines. OEM-klanten en eindgebruikers profiteren zo niet alleen van efficiency in het productieproces, maar ook van hoogwaardige componenten en een snelle levering, een van de belangrijkste concurrerende factoren in de markt.

bron: Camozzi

Foto's:

camozzi

© Aandrijvenenbesturen.nl