UTRECHT, 18 mei 2010 11:16

Matchmaking tijdens Industriële Week

VNU Exhibitions continueert haar samenwerking met Quel.nl onder de naam Expo Match, een actieve matchmaking module voor exposanten en bezoekers. De beursorganisatie biedt beursdeelnemers van de Industriële Week van 5 t/m 8 oktober hiermee een interactief systeem aan dat ‘denkt’ vanuit de investeringsbehoefte van een (potentiële) klant.

VNU Exhibitions Europe en Quel.nl  zijn eerder dit jaar een strategisch partnership aangegaan voor de ESEF - de vakbeurs voor toeleveren, uitbesteden en engineering van 9 tot en met 12 maart. De vier beurzen Macropak, Industrial Processing, Industry & Automation en Aandrijftechniek vormen samen de Industriële Week en maken ook gebruik van Expo Match.

Werking Expo Match

Expo Match koppelt het online catalogusprofiel van de exposant actief aan de interessekenmerken die de potentiële bezoeker invult tijdens de voorregistratie. De matchmakingmodule presenteert  iedere bezoeker een lijst van relevante exposanten, die verder naar behoefte kan worden verfijnd. Dit leidt er onder andere toe dat een bezoeker via Expo Match ineens in contact komt met interessante exposanten en producten, die daarvoor onbekend waren. Op deze manier wordt het beoogde resultaat bereikt: een bezoeker die anders misschien niet aan een exposant had gedacht, blijkt uiteindelijk een potentiële klant.

Voordelen voor exposant:

  • Gegevens van de exposant zijn voor aanvang van de beurs al bekend bij een grote doelgroep
  • Actieve matchmaking module
  • 24 uur/ 7 dagen per week kan de exposant online zien welke bedrijven zijn catalogusprofiel bezocht hebben
  • De exposant kan zijn catalogusprofiel op ieder tijdstip online aanpassen en uitbreiden
  • Expo Match werkt direct vanaf het moment dat de exposant zijn catalogusprofiel invult
  • Verbeterde vindbaarheid van het catalogusprofiel in internet zoekmachines
  • Meer mogelijkheden met het catalogusprofiel, zoals: het uploaden van foto's, brochures, filmpjes en persberichten

Voordelen voor de bezoeker:

  • Bezoeker wordt op zijn wenken bediend met op maat gesneden informatie over exposanten
  • Eerder voor bezoeker onbekende exposanten die wel interessant zijn worden getoond
  • Bezoeker kan zich beter voorbereiden en daardoor doelgerichter naar beurs
  • Systeem scant alle vier de industriebeurzen voor geschikte informatie over exposanten. Een bezoeker die zich registreert voor een beurs, krijgt ook een informatieselectie die voor hem van toepassing is van de andere beurzen (ook gratis toegang andere beurzen).
  • Aanbod exposanten veel beter in beeld gebracht voor bezoeker
  • Mogelijkheid om via Expo Match voor en na de beurs contact op te nemen met exposant
  • Bezoeker kan beurslijst met te bezoeken exposanten samenstellen, met persoonlijke plattegrond

Eerste resultaten tijdens ESEF

De eerste beurs heeft reeds gebruikgemaakt van dit systeem met de volgende resultaten:

ESEF: 

  • Ruim 9.000 bezoeklijsten samengesteld door bezoekers
  • Ruim 1.400 informatie-, afspraak- en investeringsaanvragen voorafgaand aan de beurs
  • catalogusprofielen van exposanten zijn 140.000 keer bekeken
  • Exposanten met een volledig catalogusprofiel en met gerichte bezoekersmarketing waren veel succesvoller om voor aanvang van de beurs bezoekers te trekken

Meer informatie:
http://www.industrieleweek.nl/
http://www.macropak.nl/
http://www.aandrijftechniek-online.nl/
http://www.industrialprocessing.nl/
http://www.industry-and-automation.nl/
http://www.quel.nl/

 

Foto's:

shake hands

© Aandrijvenenbesturen.nl